Sigarenforum.nl, voor en door aficionados! Welkom levensgenieters!

Nog in te delen recensies waarvoor nog geen catagorie is.

Nub Café Espresso

Plaats hier recensies die je nergens anders kwijt kan dan geeft het team die een plekje

Nub Café Espresso

Ongelezen berichtdoor Dagaz » ma dec 29, 2014 11:12 am

Afgelopen kerst een leuk cadeautje gehad: een humidor (mijn eerste), met inhoud. De Nub Café Espresso zat bij de inhoud en ik heb deze op 1e kerstdag meteen meester gemaakt.

De sigaar zit verpakt in cellofaan, maar je ruikt het aroma direct door de folie heen. De folie verwijderd en eens goed geroken: een hele sterke koffiegeur komt je tegemoet, met een hintje chocola.

Het sigaartje wordt gerookt na het kerstdiner.
Knippen: geen probleem, maar helaas zie ik dat het omblad licht loslaat. Geen probleem: lichtjes bevochtigen en hij zit weer op zijn plek.
De proeftrek: een sterke espressosmaak, met een hint cacao en een vleugje tabak en hooi. Geen verassing, want je ruikt het al door de verpakking heen.

Het aansteken gaat enorm makkelijk en de eerste trek is precies naar verwachting: een licht mondgevoel, met een aangenaam zoete espressosmaak. Je proeft meteen dat er ook behoorlijk wat cacao aan is toegevoegd. Dit proef je ook op je lippen.
Naarmate de sigaar brandt, neemt de cacao de overhand en krijg je een aangenaam bitterzoet aroma van cacao en koffie.

De sigaar brandt ongeveer een 35 minuten en blijft aangenaam. Purgen is niet nodig (naar mijn mening).

Al met al een aangename verassing als afwisseling en ik vond dit een goede afsluiting van een goed kerstiner!
No child should live in fear
Dagaz

Voornaam: Daan

Re: Nub Café Espresso

Ongelezen berichtdoor Coenraad » ma dec 29, 2014 11:59 am

Mijn beste,

Een mooie beoordeling van een "zo te lezen" lekkere sigaar!!
De smaken Cacao en Koffie, zijn ook aan mij besteed. ;)
"Sanis Sigaro Vita Lacune" (zonder Sigaar is het leven ledig).
Coenraad

Voornaam: Coenraad
Favoriete sigaar: Oliva O, Arturo Fuente Gran R., Don Tomas Nica., H.Upmann, Quai D'Orsay, Charles De Brouckére.

Ongelezen berichtdoor zipponubke » di dec 30, 2014 8:06 pm

Mooi om te lezen. Ik ben een enorme NUB fan ik rook de NUB erg veel.
Maar een NUB met een smaakje eraan ik ben er niet zo'n fan van. Ik vind de smaaksigaren teveel van het goede.

Maar even een tip bewaar je smaaksigaren nooit bij je gewone lonfillers er kan namelijk smaakoverdracht tot stand komen.
Ik rook liever een goede NUB dan een slechte Cubaan.
zipponubke
Site Admin

Favoriete sigaar: God of Fire en teveel om op te noemen.

Ongelezen berichtdoor Dagaz » wo dec 31, 2014 7:47 am

Dank voor de tip!
Ik had al zo'n vermoeden en daarom heb ik deze ook als eerste meester gemaakt, zodat de smaakoverdracht niet plaats zou vinden.

Normaal gesproken zou ik deze ook niet gekocht hebben, om dezelfde reden die je al aangeeft, maar ik was toch aangenaam verast!
No child should live in fear
Dagaz

Voornaam: Daan

Keer terug naar Nog in te delen recensies waarvoor nog geen catagorie is.