Sigarenforum.nl, voor en door aficionados! Welkom levensgenieters!

Lounges en andere locaties

Casa del Habanos Hasselt

Hier kun je posten en of vinden waar je allemaal terecht kunt om een sigaar te roken met anderen

Casa del Habanos Hasselt

Ongelezen berichtdoor TheSkyer » zo okt 04, 2015 11:14 am

Beste,

Aangezien ook de recensie van de Casa in Düsseldorf in goede aarde is gevallen heb ik besloten mijn ervaring in Hasselt te delen. Een kleine disclaimer is wellicht op zijn plaats, dit is mijn ervaring, een enkele uit honderden, het is mogenlijk dus niet representatief voor deze Casa.

Na mijn bezoek aan de Casa in Düsseldorf was ik (zoals hier valt te lezen: viewtopic.php?f=49&t=1914) zo enthousiast dat ik direct opzoek ben gegaan naar andere casas bij mij in de buurt. Nu was het de beurt aan de Casa in de Hasselt.

De casa ligt in een winkelstraat aangrenzend aan de grootste winkelstraat in Hasselt, in deze straat zijn tevens andere leuke winkeltjes te vinden zoals bijvoorbeeld de TeaStation, een aanrader om even binnen te stappen!

Aangekomen bij de casa doet de entree in vergelijking met de andere casas wat klein aan, opzicht is er niets mis mee maar het heeft niet de grootse uitstraling die ik in Aken en Düsseldorf ervaarde.

Achter de toonbank stond een blonde dame van een jaar of 50 die ik bij binnenkomst vroeg om de humidor te mogen betreden. Dit ging duidelijk met de nodige moeite en de mevrouw straalde niet de behulpzaamheid uit die ik bij andere casas gewend was. Ze keek me met een afkeurende blik aan, iets wat wellicht te danken was aan mijn kledingkeuze, maar desalniettemin geen redden is om mij anders dan andere te behandelen. Eenmaal in de Humidor pakte de dame haar telefoon en begon een gesprek inzake een levering dupond aanstekers, dit deed ze overigens met haar rug naar mij toe terwijl ze via de vitrine naar de straat keek.

Goed, ik kan gelukkig mijn eigen boontjes doppen en ging aan de slag. Zodra ik een Hoyo Epicure Epscial en een Romeo y Julieta Wide Churchill op mijn dienblaadje had liggen veranderde haar uitstraling direct, ze hing haar telefoon op en bood mij een nieuwe Pantagas met een Maduro dekblad aan. Eerlijk is eerlijk , ik vond dit een vreemde en bijna vervelende wending, ik was schijnbaar bij binnenkomst niet goed genoeg maar nu ik verstand van zaken bleek te hebben en niet bang was om geld uit te geven had ik opens wel recht op service.

Uiteindelijk heb ik het bij deze 2 sigaren gehouden omdat ik mij simpelweg niet welkom voelde in deze Casa. Toen ik bij de kasa uit interesse vroeg naar de lounge (deze was namelijk niet vanuit de winkel te zien) kreeg ik kort het antwoord "Enkel voor leden, kosten 550 euro per jaar", de toon werd wederom gezet.

Ik vertelde de dame over mijn ervaring met de Casa in Düsseldorf en de kloof die ik ervaarde tussen hun Casa en die elders. Haar antwoord was wederom kort maar krachtig, "Dusseldorf is geen echte Casa, deze verkopen namelijk ook Non Habanos en dan ben je dus geen Casa". Ik heb mij en haar de moeite bespaard om het gesprek verder te zetten en netjes mijn sigaren afgerekend.

De sigaren heb ik uiteindelijk om de hoek op een terrasje dat uitkeek op het oude gemeentehuis opgerookt. Helaas zat de zojuist gelede ervaring me niet lekker en hebben me de sigaren niet de rust en het genot gebracht welke ik in het oog had bij mijn vertrek naar Hasselt.

Persoonlijk vind ik het erg spijtig dat deze Casa zo anders is als wat ik gewend ben, het concept is zo mooi maar de uitvoering lied in Hasselt voor mij te wensen over, ik kom hier helaas nooit meer terug...

Afbeelding

Afbeelding
TheSkyer

Voornaam: Bart
Favoriete sigaar: Vegueros

Re: Casa del Habanos Hasselt

Ongelezen berichtdoor Jeroen_01 » zo okt 04, 2015 4:31 pm

Dat is zeker jammer te noemen. Doet afbreuk aan de hele ervaring die nu juist zo leuk en ontspannen zou moeten zijn. Maar ja. Zonder het zuur geniet men minder van het zoet ;)
Shooting from the hip :)
Jeroen_01
Site Admin

Voornaam: Jeroen
Favoriete sigaar: Don Pepin Garcia Cuban Classic Perla

Ongelezen berichtdoor TheSkyer » zo okt 04, 2015 5:36 pm

Jeroen_01 schreef:Dat is zeker jammer te noemen. Doet afbreuk aan de hele ervaring die nu juist zo leuk en ontspannen zou moeten zijn. Maar ja. Zonder het zuur geniet men minder van het zoet ;)

Dit was zeker zuur...
TheSkyer

Voornaam: Bart
Favoriete sigaar: Vegueros

Ongelezen berichtdoor Coenraad » zo okt 04, 2015 9:15 pm

Mijn beste Bart,

Wederom een heldere beoordeling van een helaas wat minder goede 'beproeving'!!
Strikt genomen heeft een CASA DEL HABANO alleen Cubaanse sigaren.
De CASA in Hasselt is overigens nog maar sinds kort een echte CASA.
En evenals de overige casa's in België, alleen voor leden. Alhoewel de CASA in Antwerpen wel eens een uitzondering maakt.
Maar enfin,
Het zij zo!!

Karakter-volle foto!!
Mijn complimenten!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op. ;)
"Sanis Sigaro Vita Lacune" (zonder Sigaar is het leven ledig).
Coenraad

Voornaam: Coenraad
Favoriete sigaar: Oliva O, V, Arturo Fuente Gran R., Don Tomas Nica., H.Upmann, Quai D'Orsay, Charles De Brouckére.

Ongelezen berichtdoor TommyLF » ma nov 30, 2015 6:29 pm

Stijftruttigheid van de Belgische Casa's...

Zover ik weet kun je bij Reza in Antwerpen tegen kleine vergoeding wel gewoon een sigaar degusteren, en mocht je in de buurt van Brugge zijn, ga dan eens langs bij de Familie Bonne van "Missault" weliswaar geen Casa, maar de verstokte cubanenroker kan hier beslist ook zeer goed aan zijn/haar trekken komen!

Vwb de misvatting dat de duitse zaken geen LCDH zijn is een grote misvatting, enkel de Duitse importeur denkt er iets anders over... Wel moeten alle Duiste LCDH's aparte humidors (Walkin) hebben voor de LCDH produckten...

Mooie review iig.

Grtz Thomas.
"Ask not what your country can do for you, ask what you can do for your country" JFK
TommyLF

Voornaam: Thomas.
Favoriete sigaar: Cubaanse sigaren genieten tegenwoordig mijn voorkeur, maar een non-cuban weet ik ook te waarderen.

Keer terug naar Lounges en andere locaties