Sigarenforum.nl, voor en door aficionados! Welkom levensgenieters!

Lounges en andere locaties

Casa del Habanos Maastricht

Hier kun je posten en of vinden waar je allemaal terecht kunt om een sigaar te roken met anderen

Re: Casa del Habanos Maastricht

Ongelezen berichtdoor Coenraad » vr dec 04, 2015 9:52 pm

Mijn beste,

Amusante foto's!!
Leuk hoor!!
Dank voor het delen.

Tja, een dagkaart van € 10,-
Wat is daar de bedoeling van, zou ik mij als eerste afvragen.
Wellicht de huur van een stoel in een gemoedelijke ruimte. :gustaaf:
"Sanis Sigaro Vita Lacune" (zonder Sigaar is het leven ledig).
Coenraad

Voornaam: Coenraad
Favoriete sigaar: Oliva O, Arturo Fuente Gran R., Don Tomas Nica., H.Upmann, Quai D'Orsay, Charles De Brouckére.

Ongelezen berichtdoor TheSkyer » za dec 05, 2015 10:19 am

Als je lidmaatschap vraagt voor entree tot een ruimte dan is het geen publieke ruimte meer. Gevolg is dat je er dan mag roken ;)
TheSkyer

Voornaam: Bart
Favoriete sigaar: Vegueros

Ongelezen berichtdoor Jeroen_01 » za dec 05, 2015 10:33 am

Ja. Maar wat is het verschil met andere rooklounges dan bij andere zaken die geen "entree" vragen?
Die zijn vaak wellicht niet zo luxe ingericht als een casa maar toch.
Shooting from the hip :)
Jeroen_01
Site Admin

Voornaam: Jeroen
Favoriete sigaar: Don Pepin Garcia Cuban Classic Perla

Ongelezen berichtdoor TommyLF » za dec 05, 2015 9:01 pm

Dat met die lidmaatschap en dagkaarten is totale bullshit!
Laat je niets wijs maken mensen... Is gewoon extra poen, simpeler is het niet!
Gelukkig zijn er ook Casa's waar je zonder extra kosten gewoon mag roken!
Bv. Den Haag. en strakjes nog 1 ;)

Grtz Thomas.
"Ask not what your country can do for you, ask what you can do for your country" JFK
TommyLF

Voornaam: Thomas.
Favoriete sigaar: Cubaanse sigaren genieten tegenwoordig mijn voorkeur, maar een non-cuban weet ik ook te waarderen.

Ongelezen berichtdoor TheSkyer » di dec 08, 2015 11:37 am

Ik ben benieuwd in hoeverre de vaste klanten niet alsnog gewoon kosteloos toegang krijgen, ik vermoed dat het dagpas princiepen net als in antwerpen voornamenlijk is om de dagjes mensen buiten te houden en de lounge vrij te houden voor de vaste klante en de leden die er een humidor huren.

Geloof mij als ik zeg dat ik die 10 euro ook niet graag betaal, echter ben ik bij een andere casa vanwege reistijd of parkeerkosten dat toch kwijt, dus een dagje casa kost me dat gewoon altijd.
TheSkyer

Ongelezen berichtdoor TheSkyer » zo dec 13, 2015 10:19 am

Beste,

Zoals beloofd een korte review van de Casa in Maastricht.

Bij binnenkomst is direct duidelijk dat deze Casa een statement is, het is de belichaming van luxe en exclusiviteit.

De Casa bestaat uit 2 verdiepingen. Op de onderste verdieping bevind zich de balie / kassa, een groot assortiment aan xikar, colibri en dupont accessoires en de nodige pijpen. Daarnaast zijn er 2 aparte ruimtes ingericht voor de verkoop van champagne / wijn en parfums voor zowel heren als dames.

Op de bovenste etage vind men de grootste humidor van Europa, alle 117 soorten aan Cubaanse sigaren zijn vertegenwoordig. Daarnaast beschikt de Casa ook over een ruim assortiment aan Casa exclusieve sigaren. De humidor is ruim ingericht en bied de gelegenheid om alle sigaren uitgestald te bewonder, een klein stukje hemel voor de echte cubanen fan.

Op deze verdieping bevind zich ook de lounge die exclusief toegankelijk is voor leden. Lidmaatschap werkt met dagpassen (10 euro) of via een jaarlijks lidmaatschap dat begint bij 350 euro, hiervoor krijg je dan een persoonlijke humidor is de lounge die plaats bied aan een 4 tot 8 tal kisten sigaren. Grotere humidors zijn beschikbaar voor 550 of 650 euro. Een jaar lidmaatschap bied tevens toegang to de club avonden die na sluitingstijd op de zaterdagavond worden georganiseerd.

Goed, genoeg feitelijke informatie, op naar de persoonlijke ervaring.
Afgelopen donderdag avond heb ik met een vriend de Casa bezocht. De dame achter de balie herinnerde zich direct dat ik ook bij de opening aanwezig was en verwelkomden ons dan ook zeer hartelijk. We hebben samen de humidor bezocht en na enig wikken en wegen een Hoyo de Monterrey Epicure de Luxe genomen. De gastvrouw vroeg of we deze wellicht in de lounge wilde roken en vertelde er netjes bij dat hiervoor wel een dagpas a 10 euro benodigd was. Goed, een casa bezoek zonder lounge is voor mij niet compleet en er werd dus ingestemd met haar voorstel.
De lounge bestaat uit een ruime bar en een 10 tal "zithoekjes" die elk voorzien van hun eigen tafel met een 3 a 5 tal leren stoelen. Wij waren op het moment van ons bezoek de enige in de lounge en namen dus plaats aan een van de grotere tafels. Na een drankje te hebben besteld was het tijd om van onze Hoyo te gaan genieten.
De jonge dame die ons bediende was in het begin nogal star en erg correct, nadat we echter uit hadden gelegd dat wij slechts "simpele mannen" zijn die niet met "u" en "meneer" hoeven aangesproken te worden, ontdooide de dame snel en vond er een prettig gesprek plaats.

Al met al dus een zeer geslaagd bezoek, de inrichting is top notch, de humidor fenomenaal, de lounge ruim en comfortabel en het personeel vriendelijk, alles wat een mens wilt.

Toen kwam de rekening....
In totaal bijna 80 euro voor ons 2 (we zijn van 17:00 tot 19:00 binnen geweest). De dagpassen, een hoyo en een vegueros, so far so good. Kop koffie, 4 euro, glaasje cola, 3,70, glaasje wijn, 7,00 enz enz. Drank bij de Casa is dus geen goedkope investering, en een sigaar is niet compleet zonder een bijpassend drankje. Met deze prijzen, in combinatie met de dagpassen, doet de Casa precies wat het in mijn ogen niet moet doen, en dat is de "normale man" buiten spel zetten.
Ik overwoog serieus eventueel een lidmaatschap te nemen, simpelweg omdat het zo een mooie zaak is. Met de wetenschap dat (veel) geld een vereiste is om te kunnen genieten binnen deze casa zie ik daar echter vanaf, voor mij is dit simpelweg financieel niet haalbaar, en dat, is doodzonde.....
TheSkyer

Ongelezen berichtdoor Jeroen_01 » zo dec 13, 2015 12:40 pm

Mooie review. Bedankt voor het delen.

Wat de gewone man betreft zoals jij en ik. Dat is helaas voor ons niet de doelgroep waarin zij geïnteresseerd zijn. Maar gelukkig zijn er nog genoeg andere zaken waar wij wel terecht kunnen ;)
Shooting from the hip :)
Jeroen_01
Site Admin

Voornaam: Jeroen
Favoriete sigaar: Don Pepin Garcia Cuban Classic Perla

Ongelezen berichtdoor Coenraad » zo dec 13, 2015 12:59 pm

Mijn beste,

Een beproefde beoordeling!!
Door jou heldere beschrijving krijg ik een goed beeld van deze Casa.
Dank dan ook!!
En wat het prijskaartje betreft:
De consumpties zijn aan de hoge kant.
Maar dat wijkt niet heel veel af van de consumpties in bv een gerenommeerd restaurant.
Hier kan ik mee leven.
Wel stoort mij de dagkaart van € 10-
Dat vind ik echt totale onzin.
Maat enfin,
De tijd zal het leren. ;)
"Sanis Sigaro Vita Lacune" (zonder Sigaar is het leven ledig).
Coenraad

Voornaam: Coenraad
Favoriete sigaar: Oliva O, Arturo Fuente Gran R., Don Tomas Nica., H.Upmann, Quai D'Orsay, Charles De Brouckére.

Ongelezen berichtdoor TheSkyer » zo dec 13, 2015 4:05 pm

Beste Coenraad,

Toch vind ik de drank voor een dergelijke gelegenheid erg duur (in de Casa in Aken betaal ik voor een kop koffie of een colaatje de helft), zeker in combinatie met de kosten voor een dagpas valt dit mij tegen. De dagpas is nogmaals voor mij niet zo een issue, maar niet als ik daar boven op ook nog eens flink mag betalen voor redelijk ordinaire consumpties, ik mag verwachten dat is als (dag)lid ook in alle redelijkheid mag genieten van mijn gekochte sigaren zonder hier semi faliet aan te gaan.
TheSkyer

Vorige

Keer terug naar Lounges en andere locaties