Sigarenforum.nl, voor en door aficionados! Welkom levensgenieters!

De proeverij

Wat drink jij het liefst bij een sigaar

Smaak combinaties van dranken en sigaren

Re: Wat drink jij het liefst bij een sigaar

Ongelezen berichtdoor mafkACE » ma mei 27, 2013 9:25 am

Tristan schreef:Ik steek altijd eerst een sigaar op en bepaal pas na een aantal trekken welke drank er het best bij past. Bij een full-bodied sigaar kies ik meestal voor een peated whisky, lichtere sigaren pair ik met unpeated whiskies en bij madurosigaren wordt het vaak een glas rum. Bier of koffie gaat meestal vergezeld van een (Braziel) shortfiller.

Ik zou bij een full bodied sigaar niet direct een peated whisky pakken.
Vaak wordt geturfde whisky als "stevig" of "zwaar" ervaren.
Maar die kunnen ook heel subtiel zijn.
Probeer eens een whisky met goede sherry vat rijping, glenfarclass of iets dergelijks. die zijn meestal ook aan de wat "stevigere" kant. Dat is mij al goed bevallen!
mafkACE

Ongelezen berichtdoor Tristan » ma mei 27, 2013 9:10 pm

mafkACE schreef:Probeer eens een whisky met goede sherry vat rijping, glenfarclass of iets dergelijks. die zijn meestal ook aan de wat "stevigere" kant. Dat is mij al goed bevallen!

Bedankt voor de tip! Een peated whisky met het subtiele zoetje van de sherry kan ik altijd zeer waarderen. Bunnahabhain 18 behoort tot de favorieten (tot nu toe, er valt nog veel te ontdekken :rené: ). Nog meer tips die in dat straatje passen?
Tristan

Favoriete sigaar: CAO Brazilia Samba, Macanudo maduro Lords, Jaime Garcia Reserva Especial robusto, Brick House corona

Ongelezen berichtdoor TommyLF » ma mei 27, 2013 9:14 pm

Ben zelf erg fan van Higland Park! maar de Bruichladdich Cuvee Pauliac was ook een enorme topper bij een goede sigaar!

Grtz Thomas.
"Ask not what your country can do for you, ask what you can do for your country" JFK
TommyLF

Voornaam: Thomas.
Favoriete sigaar: Cubaanse sigaren genieten tegenwoordig mijn voorkeur, maar een non-cuban weet ik ook te waarderen.

Ongelezen berichtdoor mafkACE » di mei 28, 2013 10:09 am

Tristan schreef:
mafkACE schreef:Probeer eens een whisky met goede sherry vat rijping, glenfarclass of iets dergelijks. die zijn meestal ook aan de wat "stevigere" kant. Dat is mij al goed bevallen!

Bedankt voor de tip! Een peated whisky met het subtiele zoetje van de sherry kan ik altijd zeer waarderen. Bunnahabhain 18 behoort tot de favorieten (tot nu toe, er valt nog veel te ontdekken :rené: ). Nog meer tips die in dat straatje passen?

De triple wood van laphroaig vind ik wel ok. Maar de Travel retail versie daarvan, die is pas goeie ;) die heeft PX sherry vaten gehad ipv olorosso(geloof ik). Heb ik nog wel wat van staan. We kunnen vast wel eens wat regelen :jippie:
mafkACE

Ongelezen berichtdoor raleigh » di mei 28, 2013 11:41 pm

Tristan schreef:

Bunna (de reguliere versies) staat nou niet echt bekend om hun zware peatiness.
Ook wel de unpeated whisky from Islay genoemd.
Als je houdt van turf en sherry moet je de ardbeg uigeadail eens proberen
Dat is mijn favoriet van islay.

De tip over Glenfarclas is een goeie. Misschien niet direct tegenover een padron en consorten maar het is wel een zalig merk.
De gewone 12 yr is zalig, de 15 is subliem en de 40 is hemels :D
Hele goede prijs/kwaliteitverhouding.
raleigh

Favoriete sigaar: Bolivar coronas gigantes

Ongelezen berichtdoor mafkACE » wo mei 29, 2013 9:12 am

raleigh schreef:
Tristan schreef:

Bunna (de reguliere versies) staat nou niet echt bekend om hun zware peatiness.
Ook wel de unpeated whisky from Islay genoemd.
Als je houdt van turf en sherry moet je de ardbeg uigeadail eens proberen
Dat is mijn favoriet van islay.

De tip over Glenfarclas is een goeie. Misschien niet direct tegenover een padron en consorten maar het is wel een zalig merk.
De gewone 12 yr is zalig, de 15 is subliem en de 40 is hemels :D
Hele goede prijs/kwaliteitverhouding.

Bunna IS unpeated in beginsel. Daarnaast maken ze in veel mindere mate ook geturfde varianten.
mafkACE

Ongelezen berichtdoor raleigh » wo mei 29, 2013 8:58 pm

Dat schreef ik toch?
raleigh

Favoriete sigaar: Bolivar coronas gigantes

Ongelezen berichtdoor Tristan » do mei 30, 2013 11:01 am

Bedankt voor de tips, heren. Ze gaan op mijn verlanglijstje.
Tristan

Favoriete sigaar: CAO Brazilia Samba, Macanudo maduro Lords, Jaime Garcia Reserva Especial robusto, Brick House corona

Ongelezen berichtdoor Pauli » do mei 30, 2013 11:40 am

Ik drink graag een glas mooie whisky, masr eigenlijk nooit als ik een sigaar rook. Meestal heb ik dan toch het gevoel dat de sigaar en de whisky de competitie aangaan smaakgewijs en dat de sigaar dan weggeduwd word. Dat heb ik vooral met Islay whiskies. Ik drink meestal water, zeker bij recensies of een kop koffie/espresso.
'Gentlemen you may smoke'
-King Edward VII
Pauli

Voornaam: Paul
Favoriete sigaar: 1. Arturo Fuente Anejo, 2. Tatuaje RC233, 3. Arturo Fuente Opus X Forbidden X Lost City Robusto

Ongelezen berichtdoor subzerodeluxe » wo jan 08, 2014 8:21 pm

Overdag koffie.
In de wat latere uren van de dag port of rode wijn.
subzerodeluxe

VorigeVolgende

Keer terug naar De proeverij