Sigarenforum.nl, voor en door aficionados! Welkom levensgenieters!

Nieuws

Cubaanse sigaren in trek

Nieuws en nieuwtjes over sigaren

Cubaanse sigaren in trek

Ongelezen berichtdoor zipponubke » vr feb 28, 2014 5:53 pm

http://www.nu.nl/economie/3714659/cubaa ... -trek.html

Ben ik toch een van de weinigen die niet met de hype meegaat. :gustaaf:
Ik rook liever een goede NUB dan een slechte Cubaan.
zipponubke
Site Admin

Favoriete sigaar: God of Fire en teveel om op te noemen.

Re: Cubaanse sigaren in trek

Ongelezen berichtdoor Hansje » vr feb 28, 2014 6:22 pm

Van dat soort dingen ja. Van dat soort dingen.
Hansje

Voornaam: Hans
Favoriete sigaar: Weet niet/geen mening

Ongelezen berichtdoor Coenraad » vr feb 28, 2014 9:32 pm

Mijn beste,

Ik las het artikel elders!!
Weer eens een positieve noot in een woelige tabakswereld. ;)
"Sanis Sigaro Vita Lacune" (zonder Sigaar is het leven ledig).
Coenraad

Voornaam: Coenraad
Favoriete sigaar: Oliva O, Arturo Fuente Gran R., Don Tomas Nica., H.Upmann, Quai D'Orsay, Charles De Brouckére.

Ongelezen berichtdoor Don pedro » zo maart 02, 2014 2:40 pm

Ik heb er in ieder geval niet aan mee geholpen, prima sigaren maar er komt ook zo veel moois uit andere landen :D .
Sex in de ochtend is als een boterham waar de jam van afdruipt.
Sex in de avond is als een sigaar met een geweldige smaak beleving van het begin tot het eind.
Don pedro

Ongelezen berichtdoor zipponubke » zo maart 02, 2014 6:42 pm

Don pedro schreef:Ik heb er in ieder geval niet aan mee geholpen, prima sigaren maar er komt ook zo veel moois uit andere landen :D .

Dat zeg ik al jaren :gustaaf:
Ik rook liever een goede NUB dan een slechte Cubaan.
zipponubke
Site Admin

Favoriete sigaar: God of Fire en teveel om op te noemen.

Ongelezen berichtdoor TommyLF » zo maart 02, 2014 8:58 pm

Er komt idd erg veel moois ook uit andere landen.

Maar ook Cuba heeft de afgelopen jaren zeker niet stil gezeten, door het actieve beleid van de afgelopen jaren is gebleken dat men nog altijd heel goed in staat is om elk jaar weer met nieuwe blends en modellen te komen. Dit is dan ook terug te zien in de cijfers.

Zowiezo is in de sigarenbranche al een aantal jaar een stijgende lijn te zien in verkoopresultaten.

Men gaat het degusteren van een sigaar ook steeds meer zien als way of life.
Kijk maar naar onszelf zou ik zeggen, wij weten allen een goede sigaar te waarderen.
Wat mij betreft maakt het dan niet persé uit uit welk land deze afkomstig is.

Grtz Thomas.
"Ask not what your country can do for you, ask what you can do for your country" JFK
TommyLF

Voornaam: Thomas.
Favoriete sigaar: Cubaanse sigaren genieten tegenwoordig mijn voorkeur, maar een non-cuban weet ik ook te waarderen.

Ongelezen berichtdoor Jeroen_01 » wo dec 17, 2014 7:14 pm

VS en Cuba herstellen betrekkingen

WASHINGTON/HAVANA -
De Verenigde Staten en Cuba gaan hun diplomatieke betrekkingen herstellen na ruim vijftig jaar. De Amerikaanse president Barack Obama en zijn Cubaanse ambtgenoot Raúl Castro hebben dit woensdag bekendgemaakt. Obama zei dat de ambassade in Havana weer opengaat. Begin 1961, twee jaar na de communistische machtsovername op Cuba, sloot de Amerikaanse ambassade aan het strand van Havana.

Het embargo tegen Cuba had Washington al in oktober 1960 afgekondigd omdat het nieuwe Cubaanse regime van Fidel Castro, de broer van de huidige president, zich op de Sovjet-Unie richtte. Obama herziet de kille relatie met Cuba nu door beperkingen te versoepelen die het reizen van en naar Cuba, het Amerikaans-Cubaanse betalingsverkeer en de telecommunicatie bemoeilijken.
De leiders dankten in hun toespraken Canada en het Vaticaan voor hun bemiddeling. De toenadering is een gevolg van onderhandelingen over een gevangenenruil. Daarbij lieten de VS drie Cubaanse spionnen vrij en Cuba liet twee Amerikanen gaan. Cuba is sinds de ineenstorting van de Sovjet-Unie economisch erg afhankelijk van Venezuela geworden, een land dat in diepe crisis verkeert.
Obama beklemtoonde dat hij het embargo zelf niet kan opheffen, omdat de wet stelt dat alleen het Congres dat kan. Hij vroeg het Congres daarover in debat te gaan. Steeds meer Amerikanen zijn ervan overtuigd dat het pressiemiddel nooit heeft gewerkt. Ze willen meer contact met Cuba. In Florida, waar veel Cubaanse vluchtelingen en Castro-haters neerstreken, zou volgens een opiniepeiling inmiddels al meer dan 60 procent voor betere betrekkingen zijn.
De Amerikaanse regering beschouwt het regime van de Castros nog steeds als autoritair, maar het embargo is volgens Obama nutteloos. Bovendien wordt het embargo in heel Latijns-Amerika verguisd. Canada heeft altijd goede relaties met Cuba gehad. Washington is alleen komen te staan in zijn beleid jegens Cuba. Panama heeft Raúl Castro uitgenodigd voor een Amerikaanse top in april waar Cuba eerder door toedoen van de VS niet welkom was. Obama verwelkomde Castro alvast voor die top en groette zijn gehoor in het Spaans: Somos todos Americanos (Wij zijn allemaal Amerikanen).

Als de markt open gaat voor Cuba in de VS zal het aanbod hier wellicht wat minder en/of duurder worden.
Shooting from the hip :)
Jeroen_01
Site Admin

Voornaam: Jeroen
Favoriete sigaar: Don Pepin Garcia Cuban Classic Perla

Keer terug naar Nieuws