Sigarenforum.nl, voor en door aficionados! Welkom levensgenieters!

Juan Lopez

Juan Lopez Panatella Superba

Alle recensies van Juan Lopez

Ongelezen berichtdoor Pauli » do jun 06, 2013 1:32 pm

De Juan Lopez Panatella Superba is een Cubaanse longfiller die vanaf 2006 gediscontinueerd is. Bij CW liggen er nog wat geagede kisten en uit zo’n kist kreeg ik van Mark tijdens de grottenherf een exemplaar. Als het goed is uit 2003. Ook dit is een Cubaanse puro en de sigaar meet bijna 5 inch en een ringmaat van 34. Het is een mooi sigaartje om te zien, al vind ik het bandje van Juan Lopez niet echt uitnodigend. Het dekblad is koffiekleurig, licht geolied en bevat enkele nerven. Er komt een typische cubaanse geur van de sigaar af. Na geknipt te zijn is de proeftrek erg zwaar en bevat zoet hout, geen zoethout.

Image

Aansteken gaat zonder problemen en meteen proef ik koffie en leer. Deze worden na opwarmen zoeter en vergezeld van natte aarde en hazelnoot. Erg lekker. De trek is nog steeds veel te zwaar. De sigaar is heel subtiel van smaak. De basis zijn leer, aarde en koffie en hier bij voegen zich steeds smaken voor een korte periode. Eerst proef ik karamel. Deze word opgevolg door een a twee trekken waarbij ik meen meloen te herkennen. Nog nooit heb ik dit geproefd. Het heeft wat weg van honingmeloen, het kan goed zijn dat andere de honing proeven met iets anders, maar ik meende echt meloen te herkennen. Dan proef ik kort groene kruiden gevolgd door wat geroosterd brood. Dit blijft wat langer hangen. Tegen het einde meen ik nog wat rood fruit te herkennen. Na 50 minuten is het einde er gekomen. Ik heb maar een foto omdat tijdens het verwijderen van het bandje dit stuk is gegaan, om de sigaar niet te beschadigen.

Conclusie: Heel lekker sigaartje. Typisch cubaans met af en toe een verassing. Hier zou ik er wel meer van willen hebben. Jammer van de veel te zware trek!!
'Gentlemen you may smoke'
-King Edward VII
Pauli

Voornaam: Paul
Favoriete sigaar: 1. Arturo Fuente Anejo, 2. Tatuaje RC233, 3. Arturo Fuente Opus X Forbidden X Lost City Robusto

Re: Juan Lopez Panatella Superba

Ongelezen berichtdoor TommyLF » do jun 06, 2013 1:59 pm

Mooie review van een heerlijk sigaartje, ikzelf heb ook een aantal 2003 exemplaren liggen en koester deze.
De laatste kistjes bij CW worden in hun speciale sampler toegevoegd, dus ik vrees dat de allerlaatste kistjes ook wel verdwenen zijn nu!

Grtz Thomas.
"Ask not what your country can do for you, ask what you can do for your country" JFK
TommyLF

Voornaam: Thomas.
Favoriete sigaar: Cubaanse sigaren genieten tegenwoordig mijn voorkeur, maar een non-cuban weet ik ook te waarderen.

Ongelezen berichtdoor zipponubke » do jun 06, 2013 4:58 pm

Heerlijk om te lezen maar weer een Cubaan met een zware trek.
Ik rook liever een goede NUB dan een slechte Cubaan.
zipponubke
Site Admin

Favoriete sigaar: God of Fire en teveel om op te noemen.

Ongelezen berichtdoor Coenraad » do jun 06, 2013 9:22 pm

Mijn beste,

Een helder review van een gemoedelijke sigaar met enige trekweerstand!!
Je krijgt er zowaar trek in.

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op. ;)
"Sanis Sigaro Vita Lacune" (zonder Sigaar is het leven ledig).
Coenraad

Voornaam: Coenraad
Favoriete sigaar: Oliva O, V, Arturo Fuente Gran R., Don Tomas Nica., H.Upmann, Quai D'Orsay, Charles De Brouckére.

Ongelezen berichtdoor Idéfix » vr jul 05, 2013 7:54 pm

Ik zag deze recensie net pas...
Ik deel je mening over deze sigaar Paul.
H A B A N O S
Idéfix
Site Admin

Favoriete sigaar: Hoyo De Monterrey/Ramon Allones/Cohiba/Julius Ceaser/Intemperance/La Aurora Sumo Short

Ongelezen berichtdoor Balmoral » ma jul 29, 2013 4:07 pm

Voor mij onbekende smaken, in een onbekende sigaar!

Mooie review weer Paul! :lekker:
Clint Eastwood: Opinions are like assholes, everybody has one.......
Balmoral

Favoriete sigaar: My Father LE 2011, OpusX, Partagas D4, Bolivar, H.Upmann alle vitola

Keer terug naar Juan Lopez